Досить
часто мости виконують не тільки функціональну роль, але і є пам'яткою і
гордістю міста. У Польщі безліч мостів гідних уваги, ми ж пропонуємо
ознайомитися з найкрасивішими з них.
Міст im. Antoniego Madalińskiego, місто
Остроленка
Споруда
моста через річку Нарев за проектом інженера Марека Ян Лагоди тривала два роки
і була завершена в 1996 році. Зразком для польського проекту виступив міст
Barqueta, побудований в 1992 році в Сівілом, Іспанія. Довжина конструкції
становить 110 метрів, ширина 32 метрів.
Міст
привертає увагу в першу чергу своєю незвичайною конструкцією і яскравим
червоним кольором, який виконує функцію відлякування птахів від конструкції.
Міст має свого покровителя, їм є знаменитий польський воєначальник Антоні
Мадалінскі.
Міст Siekierkowski в Варшаві
Міст
Сікерковскій у Варшаві це третій по довжині міст в Польщі, його довжина
становить 500 метрів, а ширина 40 метрів. Будівництво моста тривало два роки, в
2002 році міст введений в експлуатацію. Підвісна конструкція моста утримується
на двох пілонах у формі літери Н, кожен з яких заввишки 90 метрів. Від пілонів
спускаються 56 канатів яскраво-оранжевого кольору, загальною довжиною 5300
метрів.
Проект
моста підготував інженер Стефан Філіпюк, ціна споруди склала 200 млн злотих. У
2008 році зображення моста з'явилося на польських поштових марках, в честь
проекту «Мости Польщі».
Міст Kotlarski в Кракові
Краківський
міст визнаний найдовшим арочним мостом в Польщі, які не мають опори в річці.
Крім того, Котлярська міст є другим по ширині мостом над Віслою. Довжина моста
- 166, 6 метрів, а ширина - 36,8 метрів. Міст був введений в експлуатацію в
2001 році, проектувальником виступив Вітольд Гавловські.
Розмах
єдиного прольоту моста складає 166 метрів. На момент завершення будівництва,
міст займав 20-е місце по довжині такого типу моста в світі. Ціна споруди -
132,7 млн злотих.
Міст im. Jana Pawła II в Пулавах
Міст
ім. Яна Павла II є найдовшим арочним мостом в Польщі. Загальна довжина моста -
1038 метрів, ширина 22,3 метра. Вартість будівництва цього мосту складено 170
млн зл. Міст, який називався іменем Папи римського Яна Павла II, був відкритий
в 2008 році.
Конструкція
і параметри моста на момент будівництва значно перевищували існуючі національні
досягнення в цій сфері. Станом на 2008 рік єдиний проліт мосту, довжиною 212
метрів, був найдовшим дуговим прольотом в Польщі.
Міст im. Bronisława Malinowskiego, місто
Грудзендз
Міст
ім. Броніслава Малиновського в м Грудзендз - це найдовший міст з автомобільним
і залізничним рухом в Польщі. Сталевий міст, довжиною тисячі дев'яносто вісім
метрів, що складається з 11 прольотів був побудований німцями в 1876-1879 роки.
Назва
мосту - це данина пам'яті олімпійського спортсмену Броніславу Малиновському, який
27 вересня 1981 загинув в автокатастрофі на цьому мосту.
Міст у місті Болеславец
Цей
міст є найдовшим кам'яним мостом в Польщі і одним з найдовших в Європі. Довжина
моста складає 490 метрів, ширина 8 метрів. Проект
моста представив прусський архітектор Фредерік Гансел. Будівництво конструкції
почалася в 1844 році і було виконано 600 працівниками.
Після
дворічної роботи, в 1846 році міст був введений в експлуатацію. У 2009 був
проведений генеральний ремонт моста, конструкція була відремонтована і піддана
консервації.
Міст Grunwaldzki, Вроцлав
Найяскравішим
мостом у Вроцлаві є, без сумніву, міст Грюнвальдській. Міст був побудований в
1908-1910 роках. Довжина моста складає 112,5 метрів, а ширина 18 метрів.
Спочатку конструкція носила назву Імператорський міст, пізніше міст Свободи.
Архітектором
моста виступив Річард Плудерман. Після руйнувань у воєнний час, за проектом
Доброслава Чайки, міст був відновлений, проте без реконструкції деяких
первинних елементів.
Міст Zwierzyniecki, Вроцлав
Ще
одним мостом виняткової краси є міст Zwierzyniecki. Міст має довжину 62 метри і
завширшки 21,80 метр. У 1655 році на місці сучасної конструкції був побудований
дерев'яний міст. Під час епідемії чуми в 1704 на міст служив пропускним
контрольним пунктом між кордонами міста. У
1895-1897 роках Карлом Климом під керівництвом міського архітектора Річарда
Плудеманна і за допомогою інженера Фрухвірта був спроектований і побудований
новий міст, такий, яким ми бачимо його зараз.
Міст у місті
Волін
Міст, довжиною 664,45 метра і шириною в 12 метрів, на
момент споруди був найбільшим арочним мостом в Польщі. Перші ескізи і проекти
нової переправи над протокою були створені ще в 70-х роках. Будівництво ж
почалося тільки в 2002 році, а завершення робіт відбулося в 2003 році. Вартість
будівництва склала 65 млн злотих. У 2003 році міст отримав нагороду першого
ступеня Міністра Інфраструктури за видатні творчі досягнення в галузі
архітектури та будівництва.
В якому
б з міст Польщі ви не знаходилися, зверніть увагу на мости, оскільки ці
неймовірні конструкції часто є свого роду неповторною родзинкою міста.
Немає коментарів:
Дописати коментар